Augusztus 2017  << >>
 H  K  Sz  Cs  P  Sz  V 
   1  2  3  4  5  6
  7  8  910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Ez következik

opera verseny competition logo 2018 web

bartokpluszkorlogo webBartók színpadi művei, klasszikus és kortárs operák, hangverseny és balett, kamarakoncertek és kórusmuzsika Moszkva, Kassa, Konstanca, Bécs, Bukarest és Budapest  operaszínpadairól és hangversenytermeiből. Különleges élményeket, felfedezésre érdemes produkciókat kínál a Bartók Plusz Operafesztivál Miskolc „Bartók után… Szabadon”, a Bartók-évben.

 

makropulos ajanlo leadLeoš Janáček: A Makropulosz-ügy

A moszkvai Helikon Opera vendégjátéka

„ Adva egy nő, aki 337 éves, de mégis fiatal és szép. Tudjuk, hogy boldogtalan… Mi boldogok vagyunk, bár tudjuk, az életünk rövid. Ezért meg kell ragadnunk minden pillanatot” ‒ vázolja a Makropulosz-ügy üzenetét a zeneszerző, Leoš Janáček. Operájának főhőse, Elina Makropulosz ugyanazon monogram alatt, különböző neveken éli végtelen hosszú, de egyre boldogtalanabb életét, míg végül rádöbben: az emberi életnek a végesség ad értelmet.

Janáček poétikus operája szokatlanul erős, gyönyörű dallamokkal, buja harmóniákkal teli, rabul ejti az ínyenceket is. A librettó forrása Karel Čapek gótikus regény és dekadens dráma szellemében írt története. Az előadás rendezője Dmitrij Bertman, aki egyben a világhírű Helikon Opera alapítója. Az előadásaiban formabontó társulat 2005 óta már hét alkalommal szerepelt óriási sikerrel Miskolcon. | Részletek »

 

eodip enescu webGeorge Enescu: Oidipusz

Monumentális dráma, monumentális hős. Monumentális színpadkép, monumentális katarzis. Az antik ember, aki erkölcsi magatartásával képes legyőzni a sorsot. Vagy ahogyan Enescu látja: a zsidó-keresztény ember, akinek a megváltást a megbékélés hozza el. Az opera érdekessége, hogy a teljes történetet feldolgozza: születésétől haláláig kísérjük Oidipuszt.

Enescu, aki a melódiát tette meg zenéje éltető elemévé, az Oidipuszban különösen finom zenei nyelvet alakított ki későromantikus hangsúlyokkal, és a vezérmotívum gyakori, ugyanakkor diszkrét előhívásával. | Részletek »

 

 

romeo et juliett constanca web

Szergej Prokofjev: Rómeó és Júlia 

A konstancai „Oleg Danovski” Nemzeti Opera- és Balettszínház vendégjátéka

A fiatal szerelmesek megható történetét feldolgozó háromfelvonásos balett zenéje elegáns és lírai; dallamvilága, hangszerelése pazar és különleges. A megszokott zenekari hangszerek mellett tenorszaxofon, kornett, viola d'amore és mandolin is hallható benne. Az alkalmanként felbukkanó itáliai hangzás, a klasszikus rendezés, a hagyományos díszlet és a kosztümök érzelemgazdag kikapcsolódást garantálnak. Az előadás különlegessége, hogy ellentétben más koreográfiákkal, kizárólag Prokofjev zenéjére épít. | Részletek »

 

 

Richard Strauss: Ariadné Naxoszban

Hatalmas szenvedélyek és komikus elemek, tragédia és vígjáték különös összhangja jellemzi Richard Strauss egyik legzseniálisabb alkotását. Ebben az operában ugyanúgy találkozhatunk az elegáns bécsi szalonok közönségével, mint ókori mitológiai alakokkal. A darab ugyanis „színház a színházban”: a színpadon két operaelőadás előkészületeit és bemutatóit láthatjuk. A dúsan áradó melódiák és a színekben rendkívül gazdag hangszerelés mellett a bravúros énekszólamok teszik népszerűvé a művet. | Részletek »

 

fabolfaragott zenek webDíszlet- éd jelmeztervek: Zeke EditBartók-maraton

Nő és férfi. Kisgyermek koruktól halálukig keresik egymást. Néha a világ áll közéjük, néha maguk fordítanak hátat a másiknak. A lelkükben, a valóságban (és a színpadon) erdőben bolyonganak, tüzek gyúlnak, ajtók záródnak, jéghegyek omlanak. Bartók szerint megváltást ebben a világban csak a szerelem adhat. De lehetségesnek tartotta-e az egymásra találást? Hiszünk-e abban, hogy nő és férfi képes egymás társa lenni?

M. Tóth Géza rendezésében a legjelentősebb fiatal tehetségek és a szakma doyenjei keresik a választ Bartók Béla három színpadi művének előadásával. | Részletek »

 

 

 

szonja joncseva webA szólista: Szonja Joncseva

Nyitó Gála

Világsztár és egy piciny virtuóz a Bartók Pulsz Operafesztivál színpadán

Az idei évadot a New York-i Metropolitan Szonja Joncseva főszereplésével indította. A kitűnő szopránt a Die Welt Maria Callas-hoz hasonlította és a világ jelenlegi legjobb Traviátájának tart.
A milánói Scalában Carlos Alvarez fellépése nyitotta a szezont. Az előadás utána közönség hét percig ünnepelte a sztárokat.
A bolgár szoprán és a spanyol bariton most együtt állnak a Bartók Plusz Operafesztivál színpadán.

Mellettük Szauer Bianka, a Virtuózok tehetségkutató versenyben megismert kislány lép föl, mert valljuk: „I love hárfa”.
A sztárokat a Miskolci Szimfonikus Zenekar kíséri. | Részletek »

 

 

A szerző: Beischer-Matyó TamásA szerző: Beischer-Matyó TamásBeischer-Matyó Tamás: Kreatív kapcsolatok

A Budapessti Operettszínáh vendégjátéka

Beischer-Matyó Tamás Kreatív kapcsolatok című új művének története négy ember egymáshoz fűződő viszonya körül bonyolódik. Nincsenek fő- vagy mellékszereplők, mindannyian egyformán fontosak. Erről a négy tehetséges, a munkájában rendkívülit felmutató emberről azonban kiderül, hogy a kapcsolataikat tekintve esendőek, széthulló magánéletüket nem tudja pótolni a szakmájukban elért siker.
Ősbemutató a Bartók Plusz Operafesztiválon. | Részletek »

 

 

 

 

maxresdefaultcarmen

 

Georges Bizet: Carmen

A Bartók Plusz Operafesztivál produkciója

Az „Ezrek operája” sorozat idén Kerényi Miklós Gábor rendezésében a spanyol cigánylány, a katona és a torreádor tragikus szerelmi háromszögének történetét meséli el parádés szereposztással három este, három különböző helyszínen. A miskolci közterek adta természetes díszletek, az Avas Szálló, az Avasi kilátó és a vadonatúj Lovagi Tornák Tere különleges dimenziót adnak Georges Bizet Carmenjének. | Részletek »

 

 

 

kocsis zoltan photo by szellZáróhangverseny

A Nemzeti Filharmonikus Zenekart Kocsis Zoltán vezényli

„Kyocsis úgy fogja át a zenekart és a bonyolult, sokrétű színpadi történést, hogy tekintetén és minden mozdulatán látszik: egyszerre az egész mű szól a fejében, minden hangszer minden hangját előre hallja és minden karmesteri mozdulatával a színpadi drámát szolgálja.” (Fábri Péter a Capriccio előadásáról 2013. 03.13.)

 

„….sikeresen lelkesíti a zenekart, fényt és sötétséget, ujjongást és sírást produkálva.” – GW, Pizzicato 2010/9 | Részletek »

emmi logo 80px miskolc cimer fel 80px nka csak logo rgb 80px  miskolci varosgazda  

Copyright © 2016 Miskolci Operafesztivál Nonprofit Kft. Minden jog fenntartva!  |   Impresszum »  |  Közérdekű információk »Felhasználási feltételek »

↑ Top

facebook