A versenyoperák szerzői: Girolamo Deraco, Németh Norbert és Szilágyi MiklósA versenyoperák szerzői: Girolamo Deraco, Németh Norbert és Szilágyi MiklósA közönség elé kerültek a Bartók Plusz operaíró versenyére beérkezett művek. Ősbemutatók „futószalagon” a Kamaraszínház színpadán...

 

Képgaléria »

Felolvasó „operaszínházi” előadásokon ismerhette meg a közönség a Bartók Plusz Operafesztivál első alkalommal kiírt operaíró versenyére beérkezett pályaművek közül azt a hármat, amelyeket a versenyzsűri az előválogatása után bemutatásra ajánlott.

A Kamaraszínházban zajló versenyprogramban délelőtt Szilágyi Miklós-Horváth György: Ostrom opera – Kőszeg 1532 című művét, majd az akár a „világ legrövidebb operája” címért is elindítható Taci! (Hallgass!) kompozíció került színre, Girolamo Deraco olasz zeneszerző munkája. Este került sor Németh Norbert: Hazug románc című operájára, amelyet olasz nyelven hallhatott a közönség.

Németh Norbert: Hazug románc (Fehér Éva)Németh Norbert: Hazug románc (Fehér Éva)A versenyelőadások közötti idő éppen egy ősbemutatóra volt elegendő – az eddig táncdalszerzőként ismert Dobos Attila: Az ember tragédiája művét is bemutatta a fesztivál.

Az operaverseny napja afféle főpróbája volt a fesztivál zárónapi gálájának, amelyen ezeknek a műveknek a részletei zenekari hangszerelésben és nagyzenekari kísérettel kerülnek a fesztiválközönség elé.

A versenyen azonban csupán egyetlen szál zongora képviselte a zenekart, így a műveknek csak a strukturális vázukkal, dalszerű megformálásban ismerhette meg a hallgatóság. A karmesterek – Philippe de Chalendar (Ostrom opera és a Taci), valamint Cser Ádám (Hazug románc) – és a kórus azonban éppúgy a helyükön voltak, mint a teljes egészükben szcenírozott daraboknál szokás. Teljesítményük figyelemre méltó, hiszen alig egy hét volt az előadások tető alá hozására, miközben a fesztivál más előadásaiban is közreműködtek. A rendezés és a díszlet ugyanakkor egy lehetséges, teljes színpadi változat csíráját hordozta magában.

Megkapta ezt a lehetőséget a minimalista elvek szerinti Taci is: a „szóló” előadás 8 másodpercét követően további 8 alkalommal színpadi helyzetgyakorlatként, majd újabb 8 alkalommal egy énekesnő mindennapjainak apró jeleneteit állította elénk. Így mindösszesen tizenhét különböző megközelítésben került színre az egyszavas darab.

címkék: fesztiválok listája: 2013
emmi logo 80px miskolc cimer fel 80px nka csak logo rgb 80px    

Copyright © 2016 Miskolci Operafesztivál Nonprofit Kft. Minden jog fenntartva!  |   Impresszum »  |  Közérdekű információk »Adatkezelési tájékoztató »

↑ Top

facebook