Visszaköszönt a múlt: Weszely Ernő harmonikaművész koncertjén a "Bartók + ..." Miskolci Operafesztivál elmúlt évtizedeinek opera- és más slágereit hallhatta a közönség. De újratöltötte a közelmúltat is a "Bartók + Puccini 2012": a június 9-én (ős)bemutatott Bohém Casting második előadásával várta a közönséget a Nagyszínházba.
Nyilatkozatok a Bohém Castingról
Kerényi Miklós Gábor: „A Bohém Casting alapötlete Kesselyák Gergelyé volt, akivel nagyon sok éve vagyunk harcostársak. Mindketten mindent megteszünk azért, hogy az opera egy közönségbarát, imádott műfaj legyen. Úgy látom, hogy a darabban játszó fiatal művészeink – Boncsér Gergely, Bordás Barbara, Kocsis Dénes, Brasch Bence, Kelemen Dániel, Molnár Ági, Kádár Szabolcs és a velük játszó Szabó P. Szilveszter – mind-mind nagyon szeretik a történetet. Elárulom, hogy amikor belefogtunk, egy érdekes feladatnak tűnt, most viszont halálosan szerelmes vagyok a Bohém Castingba, és remélem, a közönség is így lesz vele.”
, aki Rudit, az írót játssza, nem most találkozott először a Bohémélettel, hiszen „ez volt az első főszerep az életemben 2009-ben, Szegeden. A mostani verzió lendületesebb, fiatalosabb megfogalmazás, és mivel a szöveg átírásra került, egy-két helyzet drámaiságában erősebb lett. Nagyon várom a miskolci bemutatót, illetve a következő évadban a Thália Színházas premiert is.” Boncsér Gergely
Bordás Barbara, aki az új verzióban Virágot alakítja, nagy kihívásnak tartja az előadást. „Új szövege van a darabnak, új szituációk jöttek létre, ezért nem elég egyszerűen az opera kliséit elsajátítani és alkalmazni, fontos szempont az érthetőség is. Nem könnyű a dolgom, mert majdnem végig színpadon vagyok, nagyon sűrű a játék, nekem egy életvidám, castingra jelentkező lányból kell eljutnom a leukémiás beteg állapotába, mindössze kétszer 50 perc alatt. Nagyon összetett feladat. Eddig csak áriákat énekeltem, de most egész másképp tekintek az operára. A Bohéméletet nagyon szeretem, a konzervatóriumban volt egy év, amit annak szenteltek, hogy megszerettessék velünk az operát, és ez volt az első, amit megnéztünk, mégpedig a New York-i Metropolitanban játszott előadást. Száz százalékig biztos vagyok benne, hogy aki megnézi ezt a produkciót, másképp fog majd nézni erre a műfajra. Egyébként mostanság annyira ez tölti ki a mindennapjainkat, hogy a minap moziban ülve azon gondolkoztam, hogy nekem is úgy kéne őrültet alakítanom, mint a filmben játszó színésznek...”
Marcellt, a tervezőt alakítja az opera-musicalben. „Eddig még sosem énekeltem operát, ez az első alkalom. Nagyon nehéz és komplikált feladat, folyamatos lüktetés és feszültség jellemzi a darabot. Ritmikailag is pontosnak kell lennünk, mert egymásra énekelünk. Úgy érzem, sikerül megbirkózni a feladattal.” Brasch Bence
Kocsis Dénes sem játszott még korábban operában, a Bohém Castingban Tamást, a zeneszerzőt alakítja. „Úgy érzem, ez egy nekem való szerep, nem kell nagy magasságokat énekelnem, viszont mivel az opera nem könnyű műfaj, hatalmas odafigyelést igényel. Fontos az ívek megéneklése és hogy minden hang a helyén legyen. Érdekes és új dolog ez számomra, de úgy érzem, egyre jobban megy. Természetesen ez egy hosszú tanulási folyamat, jelenleg szeretem és élvezem, nem tartom elképzelhetetlennek, hogy 10-15 év múlva akár az opera irányába is nyissak komolyabban. A próbák alatt Boncsér Gergő nagyon sokat segített, mivel ő nagyon otthon van a műfajban. Örülök, hogy együtt dolgozhatunk. S köszönet illeti másik nagy segítségünket, a csodálatos Frankó Tündét, aki megannyiszor énekelte már Mimit az eredeti verzióban.”
Forrás: Operettszínház