Sajtóvisszhang – 2017
Magyarországi bemutatóként láthatta a miskolci Bartók Plusz Operafesztivál közönsége Shigeaki Saegusa Ifjabb Butterfly című operáját a Nyári Színházban. A szervezők előrelátók voltak és – számítva az esőre – behúzták a nézőtér feletti mozgatható tetőt. Az előadás azonban még így sem nyújtotta azt az élményt, mintha zárt térben hangzott volna el. Pedig a mű megérdemelte volna, hogy a Nagyszínház barokkos díszítésű belső terében kerüljön bemutatásra: egészen más hatást keltett volna az erőteljes mondanivaló.
Shigeaki Saegusa: Ifjabb Butterfly – a miskolci Bartók Plusz Operafesztivál június 23-i előadásáról Vona Ildikó írt kritikát. (operavilag.net – 2017. 07. 25.)
Hazánk zenei nagyhatalom, legalábbis egy valaha volt klasszikus zenei nagyhatalom romjain próbál túlélni, újjáépülni. Az, hogy az egykor az egész világnak példát mutató zenei oktatási-nevelési rendszert – amelynek a Kodály-módszer csak az egyik eleme – kik és miért építették le, a jövő szempontjából már tulajdonképpen lényegtelen, része a mindennapi életünket megkeserítő értékválságnak. Sokkal fontosabb, hogyan tudunk megmaradni a globális zenei térképen, vagy hogyan tudunk újra felkerülni rá. (Kiss Eszter Veronika – Magyar Nemzet, 2017. 07. 16.)
A Bartók Plusz Operafesztivál igazgatója, Kesselyák Gergely karmester az utóbbi években sokszor elmondta: olyan új „népoperát” keres, ami közönségbarát, populáris, szórakoztató, ugyanakkor igényesen van megírva. Szerintem most megtalálta. Gyöngyösi Levente A Mester és Margarita című úgynevezett musical-operája valamennyi kritériumnak megfelel, jóllehet, bizonyára vitatkozni fogunk még azon, műfaji szempontból hová is soroljuk be a darabot (ha már feltétlenül be akarjuk valahová sorolni). Az előadás mindenesetre az idei Bartók Plusz Operafesztivál legnagyobb közönségsikerét aratta. (Csák Balázs – operaportal.hu)
È la sera dei miracoli, fai attenzione, qualcuno nei teatri di Miskolc fa a pezzi una canzone. Versi rivisitati di Lucio Dalla a descrivere l’attesa che la gente del Bartòk Plusz Festival 2017 ha potuto finalmente soddisfare venerdì 23 giugno quando il sipario del Teatro Nazionale di Miskolc si è aperto sui 100 preziosissimi grammofoni che facevano parlare di sé da giorni e giorni. (David Toschi – operaclick.com)