Sajtóvisszhang – 2017
A Bartók Plusz Operafesztiválon az idei évben több, az opera műfajának határait feszegető darab is színpadra került. Egyértelműen ide tartozik Astor Piazzolla argentin zeneszerző dalokat, áriákat, táncot, hangszeres zenét és prózát egyaránt ötvöző, éppen ezért műfajilag nehezen besorolható Maria De Buenos Aires című ún. tangó-operája, amelyet 1968-ban mutattak be Buenos Aires-ben. A művel Piazzola forradalmasította a tangó műfaját, jazz és klasszikus elemekkel is bővítve azt. (Csák Balázs – operaportal.hu)
Fu un pianista ungherese che gli abitava accanto nel quartiere del Bronx di New York City, tale Bèla Wilda, ad avvicinare Astor Piazzolla, ancora bambino, alla musica classica. Il ragazzetto argentino, cui il padre aveva regalato un bandoneon che sonicchiava continuamente, non gli permetteva di studiare quanto il suo maestro Rachmaninov gli aveva raccomandato. Così Bèla Wilda decise che forse avrebbe fatto meglio a coinvolgere Astor nella sua musica e a presentargli Bach e l’universo compiuto della musica classica. (David Toschi – operaclick.com, 03 07. 2017.)
A Bartók Plusz Operafesztivál az utóbbi években a „modern népopera” megteremtésének kezdeményezését is magára vállalta, vagyis hogy népszerű, dallamos, de igényesen megírt művek bemutatásával igyekezzen a nézők minél szélesebb táborát be-, illetve visszacsalogatni az operaelőadásokra. A Fesztiválon ennek kapcsán az idei évben több, az opera műfajának határait feszegető darab is színpadra került, ideértve már ismert darabokat és ősbemutatókat is. (Csák Balázs – operaportal.hu)
The Rebirth of Opera (rinascita dell’Opera) annunciata dal Bartók Plus OperaFestival di Miskolc in questo 2017 sembra partita con le migliori intenzioni e con l’ulteriore nuova proposta di una ragtima-opera, a voler descrivere un universo complesso ed eterogeneo che da più punti di vista, anche lontanissimi fra loro, compone il panorama della ricerca verso i nuovi orizzonti per l’opera del terzo millennio. (David Toschi – operaclick.com, 02. 07. 2017.)