Tartalomjegyzék

Tenorok a színen

Három tenor a NagyszínházbanHárom tenor a NagyszínházbanA három tenor koncertek az operafesztivál legsikeresebb eseményei közé tartoznak. Talán meglepő, hogy ez a „színpadi műfaj” alig öt évvel ezelőtt jelent meg a „Bartók + …” történetében. A sorozat 2005. június 14-én, kedden este 7 órakor kezdődött az első hármas, Octavio Arevalo, Gegham Grigorian, Lee Jeong-Won fellépésével, akiket azon az estén a Kovács László vezette Miskolci Szimfonikus Zenekar kísért.

A debütáló program páratlan sikert hozott. Beigazolódott, amit Herbert Adler, a San Franciscói opera egykori igazgatója állított: „Egy igazán jó tenor a legbiztosabb kasszasiker”. A tenorhang az átható kamaszosság és a férfias erő különös kombinációját közvetíti. Mégis, értük rajong a legforróbban a közönség, és a komponisták is őket kényeztetik: az operaslágereknek legalább a fele tenorária.

Az első óta a Három tenor koncertek levehetetlenek a fesztivál műsoráról. Mindig telt házat vonzanak – és így volt ez a „Bartók + Európa 2010” gáláján is, amelyen a Nagyszínház nézőterét zsúfolásig megtöltötte a szépen megformált áriákért vonzódó közönség.

A tenorok most sem okoztak csalódást: a Miskolcon negyedik alkalommal fellépő Badri Maisuradze erőteljes, mély átéléssel előadott szólói, a lágyabb, érzékibb hangú Giorgio Beruggi, a Verdi és Puccini operarészleteket ércesebb hangon megformáló Michal Lehotský más-más habitusú előadásmódjukkal jól kiegészítették egymást, hozzájárultak az előadás egységes hangulatához.

Az esten közreműködő Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar bár nem először lépett fel a fesztiválon, az együttes számára ez volt az első alkalom, hogy tenorkoncertet kísért. A feladatot kiválóan teljesítették, a zenekari szólószámokban pedig alkalmat kaptak annak megmutatására, mennyire érzékenyen képesek visszaadni Verdi, Mascagni, Bizet és Puccini muzsikájának finom rezdüléseit. A zenei megformálásban természetesen oroszlánrésze volt az együttes alapító karmesterének, Hollerung Gábornak, aki értőn és magabiztos kézzel irányította a zenekart, és igazította a hangzást és a tempót aszerint, ahogy azt az est főszereplői, a tenorok megkívánták.

Az est programja:

Giuseppe Verdi: Szicíliai vecsernye – Nyitány

Giuseppe Verdi: Luisa Miller: Rodolfo áriája (Beruggi)

Verdi Macbeth: Macduff aria, Ofigli,o miei figli... (Maisuradze)

Giuseppe Verdi: Rigoletto – A herceg áriája (III. felv.) (Lehotský)

Mascagni: Parasztbecsület – Intermezzo

Ruggero Leoncavallo: Bajazzók – Canio áriája, Vesti la giubba…I.felv. (Maisuradze)

Giacomo Puccini: A Nyugat lánya – Johnson áriája (Beruggi)

Giuseppe Verdi: Trubadúr – Manrico áriája (f-moll) (Lehotský)

Bizet: Carmen – Entre acte és Danse Bohéme

Georges Bizet: Carmen – Don José áriája, La fleur que tu m’avais jeteé… (II. felv.) (Beruggi)

Umberto Giordano: Fedora – Loris áriája „Amor ti vieta” (II.felv.) (Maisuradze)

Giacomo Puccini: Pillangókisasszony – Pinkerton áriája Addio... (III.felv.) (Lehotský)

Puccini: Manon Lescaut – Intemezzo

Giacomo Puccini: Manon Lescaut – Des Grieux, Donna non vidi mai... (I. felv.) (Maisuradze)

Jules Massenet: Werther – Ossian dala, Pourquoi me réveiller… (III. felv.) (Beruggi)

Giacomo Puccini: Tosca – Levélária – E lucevan le stelle… (III.felv.) (Lehotský)

Giacomo Puccini: Turandot - Kalaf áriája, Nessun dorma ,III. act (Maisuradze, Beruggi, Lehotský)

emmi logo 80px miskolc cimer fel 80px nka csak logo rgb 80px    

Copyright © 2016 Miskolci Operafesztivál Nonprofit Kft. Minden jog fenntartva!  |   Impresszum »  |  Közérdekű információk »Adatkezelési tájékoztató »

↑ Top

facebook