A világ legnagyobb múzeumai, operaházai, fesztiváljai mellett a Bartók Plusz Operafesztivál is felkerült a Google Kulturális Intézetének ajánlatába: négy online tárlaton mutathatja meg magát és az általa képviselt szellemiséget a virtuális térben.
A Bartók Plusz Operafesztivál 2017-ben összesen 112 programot kínált a közönségnek. A hazai sajtó több mint 100 tudósítása mellett beszámolt a fesztiválról a két legrangosabb európai zenei szaklap, a német Opernglas és az angol OperaNow, továbbá a bolgár közszolgálati rádió és az ausztriai Kurir. Emellett Svédországtól Olaszországon, Izraelen át Japánig jelentek meg híradások a hagyományos csatornákon kívül a youtube-on és a twitteren is.
A fesztivál 2017-es előadásainak plakátjai a hazai reklám- és médiapiac elsőszámú orgánumának számító Kreatív magazin Mediadesign versenyén egyedüliként került a döntőbe. A fesztiválplakátokat a kommunikációs kampányokat díjazó Magyarországi Reklámügynökségek Szövetsége és a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség a Lollipop versenyen szintén a döntőbe juttatta. A Bartók Plusz kreatív csapata a projektben: Dombóvári Ágnes (grafikusművész), Frecskó Lenke és Méhes László (Bartók Plusz Operafesztivál) Berindza Gábor és Nagy Sándor (Rosvig Reklámügynökség).
Ezekkel az elismerésekkel készül a Bartók Plusz a 2018. június 8–17. közötti fesztiválra. A programban többek között láthatják a világhírű operarendező, Michał Znaniecki 3 Bartók rendezését, Mozart Don Giovannijának átiratát – RockGiovanni címmel – Vladiszlav Troickij rendezésében, illetve az argentin Gastón Solnicki Kékszakállú című díjnyertes filmjének magyarországi premierét.