Sajtóvisszhang – 2019
Eljött a Bartók Plusz Operafesztivál utolsó napja, a tizedik. Szép kerek szám, ideális egy kis összegzésre. Szerencsémre itt lehettem végig, sok mindent láttam és tapasztaltam, és nagyon jó volt ez az egész opera- és zeneünnep. (2019. 06. 24. – papageno.hu, Szatmári Róbert)
A közmegegyezés szerint Mascagni jó zeneszerző volt, és elmondható, hogy egyvalamiben még Puccinit is megelőzte, legalábbis kronológiailag. A japán tárgyú Iris című operája ugyanis öt évvel a Pillangókisasszony előtt keletkezett. Ha nincs ezzel tisztában a hallgató, még azt is hihetné, hogy ez valami kevéssé sikerült Pillangókisasszony-utánérzés. Persze a történet más, a hangsúlyok is máshol vannak, de zenei nyelvükben érezni hasonlóságot. (2019. 06. 23. – papageno.hu, Szatmári Róbert)
Péntek este két, egymástól nagyon különböző műfajú előadást láthatott a fesztivál közönsége, mindkettőt szabadtéren. Igudesman és Joo A Little Nightmare Music-estjét a Nyári Színházban és Mascagni Parasztbecsület című operáját a Kálvária-dombon. (2019. 06. 22. – papageno.hu, Szatmári Róbert)
A Bartók Plusz Operafesztivál tavalyi operaíró-versenyét Albin Fries nyerte meg Nora című művével. Fries bevallottan tonális darabot alkotott, mert nem elégedett napjaink zeneszerzési törekvéseivel. Szerinte a kortárs színpadi művek esetében a közönséget inkább az intellektuális élmény érdekelné. A zene mellékes, az embereket a szüzsé vagy épp a megbotránkoztatás jobban izgatja. (2019. 06. 21. – papageno.hu, Szatmári Róbert)