Sajtóvisszhang – 2019
Volt már a Bartók Plusz fesztiválnak énekművész rendezője, de karmester rendezővel a Szkrjabin–Bartók esten találkoztam. Amíg Hábetler András basszbariton operaénekes Puccini Bohéméletének újszerű rendezésében a képzőművészetet és a filmet hívta segítségül, addig Hamar Zsolt karmester Szkrjabin Prometheusának és Bartók Kékszakállújának egyedi víziójú megrendezésében a fényfestés/ fényjáték világára alapozott. (2019. 07. 01. – szabadsag.ro, Kulcsár Gabriella)
A Bartók Plusz Operafesztivál rendezőinek egyik fő elve a kortárs művek bemutatása, megismertetése, népszerűsítése. A telt házas kortárs operabemutatók arra engednek következtetni, hogy a közönség „vevő” az újra, egyre jobban érdeklődik és talán egyre inkább el is fogadja, hogy „a kortárs zene tud nem fájni is” – ahogyan Kesselyák Gergely fesztiváligazgató karmester, a nemrégiben lezajlott Kamara Virtuózok adásai alatt többször is elismételte, csak legyen jó – tenném hozzá –, és valamilyen módon tudjon hatni az ember érzelmeire. (2019. 06. 28. – szabadsag.ro, Kulcsár Gabriella)
Puccini operája (az egyik) nagy kedvencem, de nem csupán ezért vártam türelmetlenül a miskolci Bartók Plusz fesztivál első operaestjét, a műsorfüzet ismertetője is érdekességekkel csalogatott, ugyanis Hábetler András rendezésében a Bohémélet cselekményének színhelyeit a díszletek helyett híres festők alkotásaiból létrehozott animációs film teremtette meg. (2019. 06.26. – szabadsag.ro, Kulcsár Gabriella)
Az operagálák mindig szép számú közönséget vonzanak, mivel azokon az estéken, az operák /operettek legnépszerűbb áriái hangzanak el. Június 14-én este, a Miskolci Nemzeti Színház nézőtere is zsúfolásig megtelt, a közönség izgatottan várta a fesztivált megnyitó operagála érdekes, szép műsorát. (2019. 06. 21. – szabadsag.ro, Kulcsár Gabriella)