Sajtóvisszhang
Amikor Bősze Ádám műsorának címét (Bő szekund) elolvastam, meg voltam győződve arról, hogy valószínűleg a zenei szakma mindenféle vetületével kapcsolatos ironizálás lesz a műsor tárgya. A cím utal az előadó nevére, de a nevezetes Vörösmarty-féle búvár is felbukkan benne a mélyből. (2019. 06. 19. – papageno.hu, Szatmári Róbert)
A szervezők jó ritmusérzékről tettek tanúbizonyságot, ugyanis az első három nap főprogramja után június 17-én, hétfőn este másféle kitekintést kaptunk a zenei világra. Ezúttal azonban a legnemesebb értelemben vett crossover érkezett az Operafesztiválra, Sárik Péter triója (Sárik Péter-zongora, Fonay Tibor-bőgő, Gálfi Attila-dob). (2019. 06. 18. – papageno.hu, Szatmári Róbert)
Június 14-én kezdetét vette az idei Bartók Plusz Operafesztivál Miskolcon, melyet a Papagenón is figyelemmel kísérhetnek Szatmári Róbert Fesztiválnaplójának segítségével. Lássuk, hogy zajlott a fesztivál második napja. (2019. 06. 16. – papageno.hu, Szatmári Róbert)
8644 kilométert tett meg az Asan Civic Choir, hogy hangversenyt tartson a Bartók Plusz Operafesztiválon. Műsorukban magyar szerzők művei mellett koreai és magyar népdalfeldolgozások hangzottak el. (2019. 06. 20. – fidelio.hu, Kálló Zsuzsanna, muzikológus)
Eötvös Péter Az Aranysárkány című kamaraoperája, amelynek június 16-án Miskolcon volt a magyarországi ősbemutatója, aktuális és kemény témákat feszeget, és a mű üzenetét a zene nyelvéről a szóéra áthelyezni sosem könnyű feladat. A benyomások prózai megfogalmazása ebben az esetben majdnem lehetetlen. Eötvös Péter Európa egyik legérzékenyebb problémáját ragadta meg, ami a különböző emberek, embercsoportok, népek egymás mellett élése. A migráció pedig nem mint szociológiai fogalom van a tudatunkban, hanem napi valóságként. (2019. 06. 17. – papageno.hu, Szatmári Róbert)