Fesztiválnapló – 2019
Fesztiválnaplónk segítségével napról napra nyomon követhetik a Bartók Plusz Operafesztivál 2019 eseményeit. Igyekszünk mindenhol ott lenni, mindent megfigyelni, meghallani és meglátni, hogy az eseményekről 'élőben' tudósíthassunk. Reméljük, írásaink révén képet kapnak a Bartók Plusz operaünnepének hangulatáról. A történéseket rögzítő naplóbejegyzések mellett ezt szolgálják a fesztivál előadásainak pillanatait és a fesztiválhangulatot megörökítő fotók is.
Élje át velünk az opera ünnepét! Legyen az opera mindenkié!
Naplóíró: Csörnök Mariann, Méhes László
(az előző évek Fesztiválnaplói: 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018)
A Képgalériában » Éder Vera, Gálos Mihály Samu és Vajda János fotói.
A fesztivál Videónaplójában » Nagy Ferenc operatőr felvételeit láthatják.
Információk a Bartók Plusz hivatalos Facebook-oldalán »
A Sajtó kategóriában található Sajtófotók » menüpont alatt néhány (nyomdai sokszorosításra is alkalmas) képet közvetlenül is hozzáférhetővé teszünk.
A szimfonikus költészet és az opera találkozott a Nyári Színházban a Nemzeti Filharmonikus Zenekar előadásán: a fényfestéssel kísért Prometheus és a színpadra ültetett zenészek között megjelenített Kékszakállú-produkcióban. A Szent István téren az Ezrek operája beavató előadása után a Miskolc Big Band állt a színpadra. A Musiciens Libres együttes KORok és TÁRSaink hangversenyét a délutánra beköszöntött esős időjárás a Miskolci Galériából még idejében a Kamaraszínházba „száműzte”, így este csak a Hamar Zsolt vezette szimfonikusoknak és a szólistáknak (Rost Andrea és Palerdi András) kellett megküzdeniük az elemekkel, a Nyári Színház nézőterének tetején a bartóki tempókat és pianókat figyelmen kívül hagyó, más-más ütemet kopogó esőcseppekkel.
Bő szekund, azaz Bősze Ádám vidáman komoly, komolyan vidám zenei stand-up estje; operakarakterek lélektanát boncolgató PszichOpera; a Miskolci Egyetem Nőikarának hangversenye a Zenepalotában; Kossuth-díjas jazz- és klezmermuzsikussal fellépő Sziámi AndFriends; a Parasztbecsület kórusának „látványcsődülete” a fesztivál főutcáján... Izgalmas stíluskavalkád egy napba sűrítve, hogy minden fesztivállátogató megtalálhassa a maga számára a legkedvesebbet.
Bartók-művek jazzre komponálva... Igen, de ennél ezerszer többet adott hangulatban és harmóniában a Sárik Péter Trió hangversenyén a Művészetek Házában. Annak bizonyosságát, hogy a bartóki dallamkompozíciók a legkülönbözőbb formában keringenek körülöttünk a zenei univerzumban.
A dél-koreai Asan Civic Choir a belvárosi református templomban adott megható műsort magyar és koreai kórusművekből. A produkciót a közönség állva tapsolva ismerte el. (A kórust hallhatjuk még a fesztivál Ezrek operája produkciójában, a Parasztbecsületben.) A tehetséggondozó Cziffra Központ Balázs János Kossuth-díjas zongoraművésszel adott hangvesenyt a Szent István téren a Prima díjas Fourtissimo Jazz Orchestra fellépését megelőzően. A Tom Stormy Trio feat Petrovna az Erzsébet téri színpadon játszott.
Magyarországi bemutató helyszíne volt a Bartók Plusz. Eötvös Péter Az Aranysárkány című operáját mutatta be a fesztivál nemzetközi szereposztásban – és páratlan sikerrel. A „hangangyal” járt köztünk Konstantia Gourzi görög zeneszerző Paharión műve előadásán, amelynek közreműködője a Szent Efrém Férfikar volt. Monteverdi és Pergolesi darabjaiból összeállított összművészeti produkció szórakoztatta a publikumot a Szent István téren.